فرصتی برای انعکاس جهانی برندهای گردشگری ایران

فرصتی برای انعکاس جهانی برندهای گردشگری ایران

برگزاری چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان قدر مسلم با جنبه‌های مختلفی از گردشگری ایران مرتبط است.

اسماعیل ناصری

از آنجایی که سیاست‌های گردشگری ما مبتنی‌بر تقویت بسترها برای تسهیل ورود گردشگران خارجی به داخل مرزهای ایران و در نتیجه ارزآوری برای کشور است، تورگردانان و کسانی که در زمینه تورهای ورودی فعال هستند، طبعاً یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در حوزه گردشگری بین‌المللی محسوب می‌شوند.
به دنبال حضور دبیرکل و اعضای سازمان جهانی گردشگری در همدان طی روزهای گذشته، تنی چند از تورگردانان کشور در گفت‌وگو با «توریسم» درباره اهمیت برگزاری چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان و تأثیرات این رویداد بر صنعت گردشگری ایران اظهارنظر کردند.
■ دستاوردهای مهمی برای گردشگری ما دارد
نایب‌رئیس جامعه تورگردانان ایران برگزاری چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان را اتفاق بسیار مهمی دانست که می‌تواند دستاوردهای مهمی برای گردشگری ایران داشته باشد. سیدمحمدعلی اشرف واقفی در گفت‌وگو با «توریسم» افزود: چنین اتفاقی با توجه به ابعاد گسترده تبلیغاتی و رسانه‌ای آن، در هر کشوری که رخ بدهد، آن کشور را در کانون توجه بین‌المللی قرار می‌دهد و این موردتوجه قرارگرفتن، یکی از عواملی است که می‌تواند موجب ترغیب گردشگران دنیا برای سفر به ایران شود. حضور این مهمانان بین‌المللی در کشورمان که آدم‌های تأثیرگذاری در حوزه گردشگری هستند و انعکاس خبر این حضور و اتفاقاتی که رخ می‌دهد، بدون شک موج خبری و تبلیغاتی گسترده‌ای در سطح دنیا خواهد داشت و به گردشگری ورودی کمک خواهد کرد. وی به یک تور آشناسازی که هفته گذشته با حضور وبلاگ‌نویسانی از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلستان، ایتالیا، آلمان، سوئیس و… در ایران برگزار شد، اشاره کرد و گفت: این‌ها کلاً سه شب و چهار روز در ایران اقامت داشتند اما شب آخر که با آنها دیدار کردم، دیدم همین چهار روز چقدر روی آنها اثر مثبت داشته است؛ تا جایی که در فرودگاه استانبول در فاصله دو ساعته تا پرواز بعدی، شروع به ایمیل‌زدن و هماهنگی و طراحی برنامه برای سفر به ایران کردند، بنابراین حضور افراد مرتبط با گردشگری در هر سطحی در ایران در نوع خود ارزشمند و مؤثر است؛ چه رسد به اینکه دبیرکل unwto مهمان کشور ما باشد.
نایب‌رئیس جامعه تورگردانان ایران همچنین خاطرنشان کرد: همدان با وجود پتانسیل‌های فرهنگی، تاریخی و تمدنی بالایی که دارد، تاکنون کمتر به‌عنوان یک مقصد گردشگری شناخته شده بود. گردشگرانی که به ایران می‌آیند، عمدتاً مسیرهایی چون تهران، اصفهان، شیراز و یزد را تجربه می‌کنند. این رویداد می‌تواند از این پس همدان را هم موردتوجه گردشگری بین‌المللی قرار دهد و خود استان را هم از این طریق منتفع کند.

تورگردانان ایرانی برگزاری چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان را رویداد مهمی ارزیابی کردند. آنها می‌گویند این رویداد می‌تواند راهگشای خروج صنعت گردشگری ایران از بحران کنونی باشد

■ فرصتی برای انعکاس برندهای گردشگری ایران در دنیا
یک عضو دیگر هیئت‌مدیره جامعه تورگردانان ایران نیز با اشاره به افتی که صنعت گردشگری کشور با آن روبه‌رو شده است، گفت: این افت حاصل شرایطی است که کشورهای دیگر برای ما به وجود آورده‌اند. با این حال در داخل کشور ما امنیت کامل برقرار است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. احمد سبط‌حسینی در گفت‌وگو با «توریسم» با بیان اینکه مردم ایران همیشه احترام زیادی برای گردشگران اعم از داخلی و خارجی قائل بوده‌اند، افزود: ما به لحاظ امنیت گردشگران در کشورمان هیچ مشکلی نداریم و از این جهت در سطح منطقه، کشوری برجسته هستیم. مشکل صنعت گردشگری در حال حاضر مالی و اقتصادی است که از مسائل سیاسی ناشی می‌شود؛ مسائلی که کمیت و کیفیت حضور گردشگران خارجی در ایران را تحت‌تأثیر قرار داده است. در چنین وضعیتی، مهمانانی که برای شرکت در چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری به همدان آمده‌اند، بدون شک تأثیر بسزایی در کاهش اثرات این بحران بر گردشگری ما خواهند داشت. به هر حال اعضا و دبیرکل سازمان بین‌المللی گردشگری مهمان شهر همدان هستند و این حضور قطعاً ثمرات ارزنده‌ای برای ما خواهد داشت. وی انعکاس برندهای مهم گردشگری ایران در سطح دنیا را از جمله دستاوردهایی دانست که این اجلاس می‌تواند برای کشور ما به همراه داشته باشد. سبط‌حسینی گفت: مهم‌ترین برند گردشگری ما مهمان‌نوازی مردم ایران است. همان‌طور که گفته شد، مردم در ایران از حضور گردشگران در کشورشان استقبال زیادی می‌کنند. به محض اینکه یک گردشگر خارجی به هر منطقه از کشور وارد می‌شود، به‌شدت مورد استقبال مردم و بومیان آن منطقه قرار می‌گیرد. از این جهت مهمان‌نوازی برند ملی ما به‌شمار می‌آید. این عضو هیئت‌مدیره جامعه تورگردانان ایران با بیان اینکه نبض گردشگری ورودی در دست تورگردانان است، خاطرنشان کرد: فیدبکی که ما از کارگزارانمان در خارج از کشور داریم، متأسفانه فیدبک خوبی نیست. امیدوارم که متولیان گردشگری در ایران به این موضوع توجه ویژه‌‍‌ای داشته باشند. اجلاسی که در همدان با حضور بزرگان این صنعت در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، می‌تواند راهکارهای سازنده‌ای را برای برون‌رفت از مشکلات موجود پیش روی گردشگری ما قرار دهد.
■ بزرگ‌ترین رویداد گردشگری سال جهان
تورگردان و عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران نیز گفت: یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای حوزه گردشگری که در هر کشوری می‌تواند اتفاق بیفتد، رویدادی است که امسال و در روزهای گذشته در همدان رخ داد. اهمیت این رویداد به خاطر حضور مدیرکل سازمان جهانی گردشگری دوچندان شده است.
امید محمدعلیخان در گفت‌وگو با «توریسم» افزود: در شرایط خاصی که ما در آن هستیم، با توجه به تحریم‌هایی که وجود دارد، انعکاس خبری اجلاس سازمان جهانی گردشگری در همدان می‌تواند بعد تبلیغاتی بسیار مؤثری برای ما داشته باشد، به‌ویژه که این اجلاس در یکی از شهرهای مهم و تاریخی ما یعنی همدان برگزار شده است. شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار گردشگری دنیا در بخش‌ها و پنل‌های مختلف این اجلاس در همدان حضور پیدا کردند. با توجه به تکیه‌ای که سازمان جهانی گردشگری در سال‌جاری بر گسترش توریسم فرهنگی دارد و در سخنرانی دبیرکل سازمان هم به آن اشاره شد، انتخاب همدان به‌عنوان یک شهر تاریخی و فرهنگی هم نشانگر انتخابی درست است و هم جای امیدواری زیادی دارد که جاذبه‌های گردشگری ایران بعد از این اجلاس بیش از پیش به دنیا معرفی شوند. مشاور شورای عالی سیاست‌گذاری کشورهای اسلامی در حوزه گردشگری، برگزاری اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان را نقطه‌عطفی در صنعت گردشگری ایران برشمرد و آن را عاملی بالقوه برای گسترش تورهای ورودی به ایران دانست. محمدعلیخان همچنین از عملکرد سازمان میراث‌فرهنگی در ارتباط با جلب مشارکت بخش خصوصی در اجلاس همدان انتقاد کرد و گفت: سازمان میراث‌فرهنگی در ایجاد زمینه لازم برای استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این اجلاس ضعیف عمل کرد. دعوت از مقام‌های مسئول برای حضور که همیشه در همه رویدادها امری متداول است و چیز جدیدی نیست؛ اما بازوهای عملیاتی سازمان در جهت اجرای تورهای ورودی، شرکت‌های مسافرتی بودند که متأسفانه آن‌طور که شایسته بود، در این اجلاس دیده نشدند. جای تأسف دارد که آژانس‌های ما از طریق مطبوعات و رسانه‌های خارجی در جریان اخبار اجلاس همدان قرار گرفتند. وی با بیان اینکه ما به دنبال توسعه بازار از طریق استفاده از تکنولوژی‌های جدید صنعت گردشگری مثل سایت‌های آنلاین و استارت‌آپ‌ها و… برای جذب گردشگر ورودی هستیم، عنوان کرد: روش‌های سنتی تورگردانی در سال‌های آخر عمر خود به‌سر می‌برد و همه علاقه‌مند هستند ببینند traveh technology چه کارهایی در ایران انجام داده و به چه موفقیت‌هایی رسیده است. میراث‌فرهنگی متأسفانه در این زمینه کوتاهی کرده است. فرصت اجلاس همدان فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد بدعتی بود که در آن بخش خصوصی و بخش دولتی در اوضاع وخیم اقتصادی کنونی به هم نزدیک شوند اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد.
■ ایجاد بخش جهانی «صنایع‌دستی در گردشگری» با مرکزیت ایران
دیگر عضو جامعه تورگردانان ایران نیز اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان را رویدادی بی‌نظیر در گردشگری کشورمان برشمرد.
مصطفی سروی در این‌باره به «توریسم» گفت: تورگردانان و به‌طور کلی کسانی که در حوزه گردشگری فعالیت دارند، خیلی از این دست رویدادها استقبال می‌کنند. گردشگری ما امروز از فضای مسموم رسانه‌ای در سطح بین‌المللی که سوءتبلیغ‌های فراوانی را علیه ایران به دنبال دارد، تأثیرات منفی بسیاری دیده است. این رویدادها که پوشش خبری بسیار خوبی هم دارند، می‌توانند آن تبلیغات سوء را برطرف کنند و چهره دیگری از ایران را که متناسب با واقعیت آن است، به دنیا نشان دهند. در نتیجه نگاه‌ها به ایران و سفر به کشورمان بسیار مثبت‌تر از گذشته خواهد شد. وی حضور دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در ایران را اتفاق مثبت مستقلی دانست که می‌تواند دستاوردهای خاص خودش را برای کشورمان به همراه داشته باشد. سروی افزود: عمده فعالیت و تخصص آقای زوراب پولولیکا شویلی در زمینه زیرساخت‌ها و حمل‌ونقل در گردشگری است. دقیقاً دو موضوعی که ما در ایران در ارتباط با آنها مشکل داریم و می‌توانیم برای رفع مشکلات این دو بخش از دبیرکل کمک بگیریم، به‌ویژه که ما در بخش حمل‌ونقل با تحریم‌ها مواجه هستیم. سازمان جهانی گردشگری و شخص دبیرکل آن می‌توانند نقش مهمی در ارتباط با جداکردن گردشگری از مسائل سیاسی ایفا کنند. سروی پیشنهاد ایجاد بخش «صنایع‌دستی در گردشگری» با مرکزیت ایران به‌عنوان زیرمجموعه‌ای در سازمان جهانی گردشگری را که مورد استقبال هم قرار گرفت، یکی از دستاوردهای مهم برای کشورمان دانست و متذکر شد که تحقق این امر هم به صنایع‌دستی و هم گردشگری ما بسیار کمک خواهد کرد؛ چراکه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در تمام دنیا لازم و ملزوم هم هستند و در کنار هم قرار می‌گیرند. این عضو جامعه تورگردانان همچنین متذکر شد که حضور بخش خصوصی در این اجلاس به قوتی که انتظار می‌رفت، نبود. وی گفت: استفاده از ایده‌ها و ظرفیت‌های بخش خصوصی، چیزی نیست که بتوان از آن گذشت و جا داشت که در این اجلاس بیشتر به این موضوع توجه می‌شد.

The post appeared first on .

فرصتی برای انعکاس جهانی برندهای گردشگری ایران

برگزاری چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان قدر مسلم با جنبه‌های مختلفی از گردشگری ایران مرتبط است.

اسماعیل ناصری

از آنجایی که سیاست‌های گردشگری ما مبتنی‌بر تقویت بسترها برای تسهیل ورود گردشگران خارجی به داخل مرزهای ایران و در نتیجه ارزآوری برای کشور است، تورگردانان و کسانی که در زمینه تورهای ورودی فعال هستند، طبعاً یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در حوزه گردشگری بین‌المللی محسوب می‌شوند.
به دنبال حضور دبیرکل و اعضای سازمان جهانی گردشگری در همدان طی روزهای گذشته، تنی چند از تورگردانان کشور در گفت‌وگو با «توریسم» درباره اهمیت برگزاری چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان و تأثیرات این رویداد بر صنعت گردشگری ایران اظهارنظر کردند.
■ دستاوردهای مهمی برای گردشگری ما دارد
نایب‌رئیس جامعه تورگردانان ایران برگزاری چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان را اتفاق بسیار مهمی دانست که می‌تواند دستاوردهای مهمی برای گردشگری ایران داشته باشد. سیدمحمدعلی اشرف واقفی در گفت‌وگو با «توریسم» افزود: چنین اتفاقی با توجه به ابعاد گسترده تبلیغاتی و رسانه‌ای آن، در هر کشوری که رخ بدهد، آن کشور را در کانون توجه بین‌المللی قرار می‌دهد و این موردتوجه قرارگرفتن، یکی از عواملی است که می‌تواند موجب ترغیب گردشگران دنیا برای سفر به ایران شود. حضور این مهمانان بین‌المللی در کشورمان که آدم‌های تأثیرگذاری در حوزه گردشگری هستند و انعکاس خبر این حضور و اتفاقاتی که رخ می‌دهد، بدون شک موج خبری و تبلیغاتی گسترده‌ای در سطح دنیا خواهد داشت و به گردشگری ورودی کمک خواهد کرد. وی به یک تور آشناسازی که هفته گذشته با حضور وبلاگ‌نویسانی از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلستان، ایتالیا، آلمان، سوئیس و… در ایران برگزار شد، اشاره کرد و گفت: این‌ها کلاً سه شب و چهار روز در ایران اقامت داشتند اما شب آخر که با آنها دیدار کردم، دیدم همین چهار روز چقدر روی آنها اثر مثبت داشته است؛ تا جایی که در فرودگاه استانبول در فاصله دو ساعته تا پرواز بعدی، شروع به ایمیل‌زدن و هماهنگی و طراحی برنامه برای سفر به ایران کردند، بنابراین حضور افراد مرتبط با گردشگری در هر سطحی در ایران در نوع خود ارزشمند و مؤثر است؛ چه رسد به اینکه دبیرکل unwto مهمان کشور ما باشد.
نایب‌رئیس جامعه تورگردانان ایران همچنین خاطرنشان کرد: همدان با وجود پتانسیل‌های فرهنگی، تاریخی و تمدنی بالایی که دارد، تاکنون کمتر به‌عنوان یک مقصد گردشگری شناخته شده بود. گردشگرانی که به ایران می‌آیند، عمدتاً مسیرهایی چون تهران، اصفهان، شیراز و یزد را تجربه می‌کنند. این رویداد می‌تواند از این پس همدان را هم موردتوجه گردشگری بین‌المللی قرار دهد و خود استان را هم از این طریق منتفع کند.

تورگردانان ایرانی برگزاری چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان را رویداد مهمی ارزیابی کردند. آنها می‌گویند این رویداد می‌تواند راهگشای خروج صنعت گردشگری ایران از بحران کنونی باشد

■ فرصتی برای انعکاس برندهای گردشگری ایران در دنیا
یک عضو دیگر هیئت‌مدیره جامعه تورگردانان ایران نیز با اشاره به افتی که صنعت گردشگری کشور با آن روبه‌رو شده است، گفت: این افت حاصل شرایطی است که کشورهای دیگر برای ما به وجود آورده‌اند. با این حال در داخل کشور ما امنیت کامل برقرار است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. احمد سبط‌حسینی در گفت‌وگو با «توریسم» با بیان اینکه مردم ایران همیشه احترام زیادی برای گردشگران اعم از داخلی و خارجی قائل بوده‌اند، افزود: ما به لحاظ امنیت گردشگران در کشورمان هیچ مشکلی نداریم و از این جهت در سطح منطقه، کشوری برجسته هستیم. مشکل صنعت گردشگری در حال حاضر مالی و اقتصادی است که از مسائل سیاسی ناشی می‌شود؛ مسائلی که کمیت و کیفیت حضور گردشگران خارجی در ایران را تحت‌تأثیر قرار داده است. در چنین وضعیتی، مهمانانی که برای شرکت در چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری به همدان آمده‌اند، بدون شک تأثیر بسزایی در کاهش اثرات این بحران بر گردشگری ما خواهند داشت. به هر حال اعضا و دبیرکل سازمان بین‌المللی گردشگری مهمان شهر همدان هستند و این حضور قطعاً ثمرات ارزنده‌ای برای ما خواهد داشت. وی انعکاس برندهای مهم گردشگری ایران در سطح دنیا را از جمله دستاوردهایی دانست که این اجلاس می‌تواند برای کشور ما به همراه داشته باشد. سبط‌حسینی گفت: مهم‌ترین برند گردشگری ما مهمان‌نوازی مردم ایران است. همان‌طور که گفته شد، مردم در ایران از حضور گردشگران در کشورشان استقبال زیادی می‌کنند. به محض اینکه یک گردشگر خارجی به هر منطقه از کشور وارد می‌شود، به‌شدت مورد استقبال مردم و بومیان آن منطقه قرار می‌گیرد. از این جهت مهمان‌نوازی برند ملی ما به‌شمار می‌آید. این عضو هیئت‌مدیره جامعه تورگردانان ایران با بیان اینکه نبض گردشگری ورودی در دست تورگردانان است، خاطرنشان کرد: فیدبکی که ما از کارگزارانمان در خارج از کشور داریم، متأسفانه فیدبک خوبی نیست. امیدوارم که متولیان گردشگری در ایران به این موضوع توجه ویژه‌‍‌ای داشته باشند. اجلاسی که در همدان با حضور بزرگان این صنعت در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، می‌تواند راهکارهای سازنده‌ای را برای برون‌رفت از مشکلات موجود پیش روی گردشگری ما قرار دهد.
■ بزرگ‌ترین رویداد گردشگری سال جهان
تورگردان و عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران نیز گفت: یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای حوزه گردشگری که در هر کشوری می‌تواند اتفاق بیفتد، رویدادی است که امسال و در روزهای گذشته در همدان رخ داد. اهمیت این رویداد به خاطر حضور مدیرکل سازمان جهانی گردشگری دوچندان شده است.
امید محمدعلیخان در گفت‌وگو با «توریسم» افزود: در شرایط خاصی که ما در آن هستیم، با توجه به تحریم‌هایی که وجود دارد، انعکاس خبری اجلاس سازمان جهانی گردشگری در همدان می‌تواند بعد تبلیغاتی بسیار مؤثری برای ما داشته باشد، به‌ویژه که این اجلاس در یکی از شهرهای مهم و تاریخی ما یعنی همدان برگزار شده است. شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار گردشگری دنیا در بخش‌ها و پنل‌های مختلف این اجلاس در همدان حضور پیدا کردند. با توجه به تکیه‌ای که سازمان جهانی گردشگری در سال‌جاری بر گسترش توریسم فرهنگی دارد و در سخنرانی دبیرکل سازمان هم به آن اشاره شد، انتخاب همدان به‌عنوان یک شهر تاریخی و فرهنگی هم نشانگر انتخابی درست است و هم جای امیدواری زیادی دارد که جاذبه‌های گردشگری ایران بعد از این اجلاس بیش از پیش به دنیا معرفی شوند. مشاور شورای عالی سیاست‌گذاری کشورهای اسلامی در حوزه گردشگری، برگزاری اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان را نقطه‌عطفی در صنعت گردشگری ایران برشمرد و آن را عاملی بالقوه برای گسترش تورهای ورودی به ایران دانست. محمدعلیخان همچنین از عملکرد سازمان میراث‌فرهنگی در ارتباط با جلب مشارکت بخش خصوصی در اجلاس همدان انتقاد کرد و گفت: سازمان میراث‌فرهنگی در ایجاد زمینه لازم برای استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این اجلاس ضعیف عمل کرد. دعوت از مقام‌های مسئول برای حضور که همیشه در همه رویدادها امری متداول است و چیز جدیدی نیست؛ اما بازوهای عملیاتی سازمان در جهت اجرای تورهای ورودی، شرکت‌های مسافرتی بودند که متأسفانه آن‌طور که شایسته بود، در این اجلاس دیده نشدند. جای تأسف دارد که آژانس‌های ما از طریق مطبوعات و رسانه‌های خارجی در جریان اخبار اجلاس همدان قرار گرفتند. وی با بیان اینکه ما به دنبال توسعه بازار از طریق استفاده از تکنولوژی‌های جدید صنعت گردشگری مثل سایت‌های آنلاین و استارت‌آپ‌ها و… برای جذب گردشگر ورودی هستیم، عنوان کرد: روش‌های سنتی تورگردانی در سال‌های آخر عمر خود به‌سر می‌برد و همه علاقه‌مند هستند ببینند traveh technology چه کارهایی در ایران انجام داده و به چه موفقیت‌هایی رسیده است. میراث‌فرهنگی متأسفانه در این زمینه کوتاهی کرده است. فرصت اجلاس همدان فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد بدعتی بود که در آن بخش خصوصی و بخش دولتی در اوضاع وخیم اقتصادی کنونی به هم نزدیک شوند اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد.
■ ایجاد بخش جهانی «صنایع‌دستی در گردشگری» با مرکزیت ایران
دیگر عضو جامعه تورگردانان ایران نیز اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان را رویدادی بی‌نظیر در گردشگری کشورمان برشمرد.
مصطفی سروی در این‌باره به «توریسم» گفت: تورگردانان و به‌طور کلی کسانی که در حوزه گردشگری فعالیت دارند، خیلی از این دست رویدادها استقبال می‌کنند. گردشگری ما امروز از فضای مسموم رسانه‌ای در سطح بین‌المللی که سوءتبلیغ‌های فراوانی را علیه ایران به دنبال دارد، تأثیرات منفی بسیاری دیده است. این رویدادها که پوشش خبری بسیار خوبی هم دارند، می‌توانند آن تبلیغات سوء را برطرف کنند و چهره دیگری از ایران را که متناسب با واقعیت آن است، به دنیا نشان دهند. در نتیجه نگاه‌ها به ایران و سفر به کشورمان بسیار مثبت‌تر از گذشته خواهد شد. وی حضور دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در ایران را اتفاق مثبت مستقلی دانست که می‌تواند دستاوردهای خاص خودش را برای کشورمان به همراه داشته باشد. سروی افزود: عمده فعالیت و تخصص آقای زوراب پولولیکا شویلی در زمینه زیرساخت‌ها و حمل‌ونقل در گردشگری است. دقیقاً دو موضوعی که ما در ایران در ارتباط با آنها مشکل داریم و می‌توانیم برای رفع مشکلات این دو بخش از دبیرکل کمک بگیریم، به‌ویژه که ما در بخش حمل‌ونقل با تحریم‌ها مواجه هستیم. سازمان جهانی گردشگری و شخص دبیرکل آن می‌توانند نقش مهمی در ارتباط با جداکردن گردشگری از مسائل سیاسی ایفا کنند. سروی پیشنهاد ایجاد بخش «صنایع‌دستی در گردشگری» با مرکزیت ایران به‌عنوان زیرمجموعه‌ای در سازمان جهانی گردشگری را که مورد استقبال هم قرار گرفت، یکی از دستاوردهای مهم برای کشورمان دانست و متذکر شد که تحقق این امر هم به صنایع‌دستی و هم گردشگری ما بسیار کمک خواهد کرد؛ چراکه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در تمام دنیا لازم و ملزوم هم هستند و در کنار هم قرار می‌گیرند. این عضو جامعه تورگردانان همچنین متذکر شد که حضور بخش خصوصی در این اجلاس به قوتی که انتظار می‌رفت، نبود. وی گفت: استفاده از ایده‌ها و ظرفیت‌های بخش خصوصی، چیزی نیست که بتوان از آن گذشت و جا داشت که در این اجلاس بیشتر به این موضوع توجه می‌شد.

The post appeared first on .

فرصتی برای انعکاس جهانی برندهای گردشگری ایران